dissabte, 23 de maig del 2009

7 DE JUNY, ELECCIONS EUROPEES

El proper 7 de Juny hi ha eleccions pel Parlament Europeu.

Aquestes eleccions són molt importants, perquè cada cop més coses es van decidint a Europa, però les enquestes diuen que s'espera una abstenció altíssima, potser cap el 60 %, és a dir, que votarem només un 40 % de l'electorat. I això és dolent, preocupant.

Segons les mateixes enquestes, a Espanya, de moment, sembla que el Psoe i el PP van empatats, però jo crec que guanyarà el PP, perquè els votants de dretes no castiguen la corrupció dels seus líders, i en canvi alguns votants del Psoe sí castiguen el mal funcionament del Govern i de l'economia.

Una part de l'abstenció potser també es deu a que el Psoe i el PP, que es barallen molt, pacten a Euskadi, per tal que governi Patxi López, i no governi Ibarretxe. És a dir, perquè tant la dreta nacionalista espanyola com el centre-esquerra nacionalista espanyol, prefereixen que governi un nacionalista espanyolista, abans que un nacionalista basc. Encara que per aconseguir-ho, hagin de fer un pacte que sembla antinatural. Però no ho és. Psoe i PP no són molt diferents en moltes coses.

Així, el dia 8 de Juny, sembla que molts electors no votaran, lamentablement.

I jo votaré, com de costum, Iniciativa per Catalunya. Però potser serà la darrera vegada.

Aquesta vegada sí, perquè en Raül Romeva em sembla un bon candidat, i vull votar, com sempre, a l'esquerra del Psoe. Però tinc clar que Iniciativa per Catalunya ha perdut el meu vot fidel, pel meu desacord amb les actuacions de Joan Saura i Francesc Baltasar com a Consellers de la Generalitat, i també pel meu desacord amb Imma Mayol i l'equip de govern municipal de Barcelona.

No puc discutir amb ells, jo no soc ningú, però sí que puc deixar de votar-los, i ho faré.

I com que no votaré la dreta perquè soc d'esquerres, i no hi ha cap partit d'esquerres que mereixi el meu vot, potser les següents eleccions no tindré a qui votar. Una llàstima, però així veig la política al nostre país.