dilluns, 20 d’abril del 2009

OBAMA COMENÇA A "DESENGANYAR"



Durant aquests díes que no he escrit res al meu "blog" han passat moltes coses, però no he trobat el temps suficient, o potser les ganes d'escriure.


Ara, torno a fer-ho, i torno amb una de les coses que em semblen molt preocupants.


Llegeixo que el President dels Estats Units, Barack Obama ha dit que no es jutjarà ningú per les tortures i barbaritats de Guantánamo.


A mi em sembla normal, no espero gaire cosa d'Obama. Ho deia el dia 30 de gener d'aquest any, en aquest "blog" quan parlava del seu "Cap de Gabinet", el sinistre Rahm Emanuel. Deia jo que no podem esperar gaire d'Obama.


Molta gent s'anirà desenganyant. Jo no em vull enganyar. Segur que Obama serà millor que Bush en algunes coses, però no podem creure que canviarà tota la seva política.


Ja ens agradaria a tota la gent que defensem els drets humans que es tanqués Guantánamo, i que els culpables d'aquell horror paguin pel que han fet, però això no serà així, perquè els culpables no són només els militars que vàren torturar, que segurament segueixen torturant. Hi ha culpables polítics que són molt poderosos, i no se'ls jutjarà mai.


No ens enganyem.