dimecres, 8 de desembre del 2010

ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA 2010. NO EM VAIG EQUIVOCAR GAIRE.

NO EM VAIG EQUIVOCAR GAIRE, PERÒ NO CAL SER MOLT LLEST.

Vaig pronosticar entre 60 i 63 escons per CiU, i en va obtenir 62.

Vaig pronosticar una devallada del Psoe, fins a 32 escons, i va baixar fins a 28.

Vaig pronosticar una petita pujada del PP a 16 ó 17 escons, i ha pujat fins a 18.

Vaig pronosticar una devallada d'ERC fins a 15 escons, i va baixar fins a 10.

Vaig pronosticar una petita devallada d'ICV fins a 9 escons, i ha baixat a 10.

Vaig pronosticar que "Ciutadans" obtindria de 0 a 3 escons, i n'ha obtingut 3.

Vaig pronosticar que SCI (Laporta) obtindria entre 0 i 3 escons, i n'ha obtingut 4.

Vaig pronosticar que R.I. (Carretero) estaria entre 0 i 3 escons, i s'ha quedat a 0.

Tal com ja vaig dir, era el meu pronòstic, no el meu desig.

Els resultats, encara que previstos, em semblen dolents. Em sembla bé el càstig electoral al Psoe i ERC, pel malament que ho han fet. També em sembla bé un cert càstig a ICV, per culpa de Joan Saura i Francesc Baltasar. Lamento l'increment del PP. Lamento que es mantingui al Parlament "Ciutadans", ja que és un partit d'extrema dreta. Lamento que entri SCI (Laporta) amb l'únic crit i programa de "IN-DE-PEN-DÈN-CIA".

Em sembla bé que no hagi entrat R.I., de Carretero. Em sembla encara millor que no hagi entrat el partit d'ultradreta d'Anglada, que em preocupa molt, perquè ha obtingut molts vots.

Finalment, no estic gens content de la victòria de CiU, perquè tinc memòria i recordo bé els seus 23 anys de govern de la Generalitat, i em temo que serà bastant igual, o pitjor, perquè Mas no té la talla política de Jordi Pujol.

Però sembla que, com sempre, la dreta no castiga la corrupció. La aplaudeix i la justifica. Sembla que ningú té en compte el cas del Palau de la Música i les possibles implicacions de CiU i persones molt vinculades.

I és en part per això, (i per moltes altres coses) que estic segur que el Psoe perdrà les eleccions a l'Ajuntament de Barcelona i al Parlament Espanyol, com ja he pronosticat fa temps. 

I NO M'EQUIVOCARÉ.