dilluns, 19 de gener del 2009

ADÉU, BUSH, ADÉU


ADÉU AL PRESIDENT DELS EEUU, GEORGE W. BUSH.

GEORGE W. BUSH ha estat, fins ara, el pitjor President dels EEUU, que jo sàpiga.

Ha estat el pitjor per EEUU i, el que més m'afecta, el pitjor pel conjunt del món.

La seva estupidesa, tantes vegades demostrada, la seva incultura, arrogància, la seva falta de sentit comú, les seves mentires, la seva incapacitat, han estat insultants per a tot el món.

És escandalós que els ciutadans del EEUU l'hagin triat dues vegades com a President, i això no parla gens bé d'aquest poble.

Només es pot entendre que els poderosos l'han posat com a President, perquè ha estat una titella a les seves mans, al servei dels interesos més inconfessables.

Però no només és culpable de deixar-se manipular, no és només un "pobre home". També ha mentit i manipulat.

Ha generat odi i violència, amb el seu odi i la seva violència. Ara, després dels seus mandats, els EEUU són molt més odiats per les seves accions.

Igual que m'agradaria que hi hagués un Tribunal Internacional per jutjar tots els Dictadors, m'agradaria que George W. Bush fos jutjat i condemnat com es mereix, pels seus crims, però sabem que això no serà mai. Llàstima.

Ha estas nefast. Serà difícil que EEUU tingui un President pitjor, encara que no ho descarto. Potser sí que són capaços de superar-se.

Ara, arriba Obama. Obama és el canvi. El primer President negre dels EEUU. Ja ho ha dit: éll és el canvi.

Crec que Obama serà aviat una decepció per les persones que creuen que canviarà el món, però estic segur que té, que tindrà, més sentit comú que Bush. Això no és difícil.

Adéu, Bush, adéu.