diumenge, 21 de desembre del 2008

"LA CAIXA" I EL DNI



L'OBRA SOCIAL "LA CAIXA" I EL MEU DNI

Vaig al "Caixafòrum", a visitar l'exposició del cartellista Alphonse Mucha, un dels grans artistes del Modernisme, o com en deien a França, Art Nouveau.

Hi ha una visita guiada, per la que cal agafar uns auriculars que et proporcionen, però a canvi m'exigeixen que els deixi allà el meu Document Nacional d'Identitat.

Els dic que no. Que no tinc cap obligació legal de deixar el meu DNI enlloc. Ni a ells ni a ningú. Els dic que si volen, poden prendre les meves dades del DNI, però que no s'el poden quedar.

Em diuen que és un problema i demano per un responsable. Li explico el mateix, i em diu que els cal el DNI perquè no m'emporti distretament els auriculars.

Em sembla insultant, però entenc que hi ha persones molt distretes que es poden endur els auriculars. Malgrat això insisteixo que ningú té dret legalment a retenir el meu DNI. Li explico que moltes entitats ens exigeixen que els deixem el DNI durant una estona o unes hores, amb massa alegria. Li insisteixo que els ciutadans no en tenim cap obligació legal. Si ho tinc ben entès, ni un policia, ni un mosso ens el pot retenir.

Finalment, em diu que puc deixar qualsevol altre document, i li deixo el carnet de la biblioteca.

M'emprenya la prepotència amb la que ens exigeixen el DNI sense cap dret.

"La Caixa" ja m'està emprenyant massa.